Girl & the city

Idag känner jag för att vara väldigt kritisk så nu ska jag slänga in ännu ett inlägg.

När jag satt och väntade på bussen i morse läsate jag i dagens Metro som jag brukar göra. För er som också läste den idag kunde nog inte heller undgå artikeln "Täbyflickor på latte och shoppingläger". Ett läger som praktiskt taget går ut på att göra små tjejer 10 år äldre än vad dom är. På lägret så får dom besöka designers, shoppa på NK och jag citerar "dricka latte varje dag"

Nä, jag tycker bara det hela är väldigt löjligt. Vi snackar om 11-åriga tjejer som borde typ.. leka med dockor. Inte dricka latte och lyxshoppa. En till sak jag reagerade på var de två syskonen 10 och 13 år, som var med i artikeln. Dom skulle inte gå på lägret. Dom tyckte inte att man behövde gå någon kurs för att shoppa, men kaffe de rack dom - fast svagt då. Grattis, vuxenpoäng till er.

Kommentarer
Postat av: linda

sv: onsdag = 2:orna hade nationella, torsdag (idag) vet jag inte varför, men vi har joibbat över dem 100 timmarna. så kom hit ist :D

2009-05-14 @ 10:28:57
URL: http://lindoosa.blogg.se/

Skicka kommentaren här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0